12
Albowiem jako ciało jedno jest, a członków ma wiele, ale wszystkie członki ciała jednego, choć ich wiele jest, są jednym ciałem: tak i Pomazaniec.
13
A [i] bowiem [zaiste] w jednym Tchnieniu [Duchu, Powiewie] my wszyscy w jednym ciele zanurzeni [ochrzczeni], czy to [czyżbyśmy byli] Judejczycy [Żydzi], czy [albo] Helenowie [Grecy], czy [albo] niewolnicy [słudzy], czy [albo] wolni, i wszyscy {w jedno Tchnienie [Ducha]} napojeni [wypiliśmy].
14
Albowiem ciało nie jest jednym członkiem, ale wieloma.
15
Jeśli powiedziałaby noga: Ponieważ nie jestem ręką, nie jestem z tego ciała; czy faktycznie nie jest z tego ciała?
16
A jeśli powiedziałoby ucho: Ponieważ nie jest okiem, nie jestem z tego ciała; czy faktycznie nie jest z tego ciała?
17
Gdyby całe ciało (było) okiem, to co ze słuchem? Gdyby całe (było) słuchem, to co z węchem?
18
Ale teraz Bóg rozmieścił członki, każde jedno w ciele, jak chciał.
19
Gdyby wszystkie były jednym członkiem, co to by było za ciało?
20
Teraz, choć liczne (są) członki, (to) jedno jest ciało.
21
Nie może więc oko powiedzieć ręce: Nie potrzebuję ciebie, albo głowa nogom: Nie potrzebuję was.
22
I owszem daleko bardziej członki, które się wydają być słabsze w ciele, są nieodzowne.
23
A które uważamy (za) niezaszczytne w ciele, te obficiej szacunkiem otaczamy, a niewytworne [nieprzyzwoite] członki nasze obfitszą wytworność [przyzwoitość] mają.
24
Te zaś wytworne (członki) nasze (takiej) potrzeby nie mają. Bóg połączył ciało, słabszym (członkom) nadając większą wartość.
25
Aby nie było rozłamu w ciele, ale żeby członki wzajemne o siebie staranie miały.
26
A jeśli jeden członek cierpi, cierpią z nim wszystkie członki, a jeśli bywa chwalony jeden członek, wspólnie radują się wszystkie członki.
27
Wy zaś jesteście ciałem Pomazańca [Chrystusa} a członkami z osobna.