in
Dzieje Apostolskie 13:51
A oni otrząsnąwszy na nich pył z nóg, przyszli do Ikonium,
went
Dzieje Apostolskie 9:20
Jakiś czas spędził z uczniami w Damaszku i zaraz zaczął głosić w synagogach, że Jeszu jest Synem Bożym.
Dzieje Apostolskie 13:46
Wtedy Paweł i Barnaba powiedzieli odważnie: «Należało głosić słowo Boże najpierw wam. Skoro jednak odrzucacie je i sami uznajecie się za niegodnych życia wiecznego, zwracamy się do pogan.
Dzieje Apostolskie 17:1
Przeszli przez Amfipolis i Apolonię i przybyli do Tesaloniki, gdzie Judejczycy mieli synagogę.
Dzieje Apostolskie 17:2
Paweł według swego zwyczaju wszedł do nich i przez trzy szabaty rozprawiał z nimi.
Dzieje Apostolskie 17:17
Rozprawiał też w synagodze z Judejczykami i z "bojącymi się Boga" i codziennie na agorze z tymi, których tam spotykał
Dzieje Apostolskie 18:4
A co szabat rozprawiał w synagodze i przekonywał tak Judejczyków, jak i Hellenów(Greków).
Dzieje Apostolskie 19:8
Następnie wszedł do synagogi i odważnie przemawiał przez trzy miesiące rozprawiając i przekonując o królestwie Bożym.
that a
Dzieje Apostolskie 14:21
W tym mieście głosili Dobrą Nowinę i pozyskali wielu uczniów, po czym wrócili do Listry, do Ikonium i do Antiochii,
Dzieje Apostolskie 11:21
A ręka Pańska była z nimi, bo wielka liczba uwierzyła i nawróciła się do Pana.
Dzieje Apostolskie 13:43
A po zakończeniu zebrania, wielu Judejczyków i pobożnych prozelitów towarzyszyło Pawłowi i Barnabie, którzy w rozmowie starali się zachęcić ich do wytrwania w łasce Boga.
Dzieje Apostolskie 13:46
Wtedy Paweł i Barnaba powiedzieli odważnie: «Należało głosić słowo Boże najpierw wam. Skoro jednak odrzucacie je i sami uznajecie się za niegodnych życia wiecznego, zwracamy się do pogan.
Dzieje Apostolskie 17:4
Niektórzy z nich, a także pokaźna liczba pobożnych Greków i niemało znamienitych kobiet uwierzyło i przyłączyło się do Pawła i Sylasa.
Dzieje Apostolskie 18:8
Przełożony synagogi, Kryspus, uwierzył w Pana z całym swym domem, wielu też słuchaczy korynckich uwierzyło i przyjmowało wiarę i zanurzenie.
Greeks
Dzieje Apostolskie 14:2
Ale ci Judejczycy, którzy nie uwierzyli, podburzali i źle usposobili pogan wobec braci.
Dzieje Apostolskie 16:1
Przybył także do Derbe i Listry. Był tam pewien uczeń imieniem Tymoteusz, syn Judejki, która przyjęła wiarę, i ojca Greka.
Dzieje Apostolskie 17:12
Wielu też z nich uwierzyło, a także [wiele] wpływowych Greczynek i niemało mężczyzn.
Dzieje Apostolskie 18:4
A co szabat rozprawiał w synagodze i przekonywał tak Judejczyków, jak i Hellenów(Greków).
Dzieje Apostolskie 19:10
Trwało to dwa lata, tak że wszyscy mieszkańcy Azji, Judejczycy i Hellenowie(Grecy), usłyszeli słowo Pańskie.
Dzieje Apostolskie 19:17
Dowiedzieli się o tym wszyscy Judejczycy i Helleni(Grecy), mieszkający w Efezie, i strach padł na wszystkich, i wysławiano imię Pana Jeszu.
Dzieje Apostolskie 20:21
nawołując zarówno Judejczyków, jak i Hellenów(Greków) do nawrócenia się do Boga i do wiary w Pana naszego Jeszu.
Dzieje Apostolskie 21:28
z krzykiem: «Iszraelici! Na pomoc! To jest człowiek, który wszędzie naucza wszystkich przeciwko narodowi i Prawu, i temu miejscu, a nadto jeszcze Hellenów(Greków) wprowadził do świątyni i zbezcześcił to święte miejsce».
Ewangelia wg św. Marka 7:26
a była to poganka, Syrofenicjanka rodem, i prosiła Go, żeby złe tchnienie wyrzucił z jej córki.
Ewangelia wg św. Jana 7:35
Rzekli Judejczycy do siebie: «Dokąd to zamierza pójść, że Go nie będziemy mogli znaleźć? Czyżby miał zamiar udać się do Judejczyków rozproszonych wśród Greków i uczyć Greków?
Ewangelia wg św. Jana 12:20
A wśród tych, którzy przybyli, aby oddać pokłon [Bogu] w czasie święta, byli też niektórzy Grecy.
List do Rzymian 1:16
Albowiem nie wstydzę się dobrej nowiny, ponieważ jest mocą Bożą dla zbawienia każdego wierzącego, Judejczyka także najpierw i Hellena.
List do Rzymian 10:12
Ponieważ nie ma rozróżnienia (między) Judejczykiem i Hellenem, bo ten sam Pan (jest dla) wszystkich, bogaty dla każdego wzywającego Go .
1 List do Koryntian 1:22-24
22
Gdyż i Judejczycy się cudów domagają, a Hellenowie mądrości szukają.
23
Ale my głosimy Pomazańca ukrzyżowanego, Judejczykom wprawdzie zgorszenie, a Hellenom głupstwo;
24
Lecz samym powołanym i Judejczykom, i Hellenom głosimy Pomazańca, który jest mocą Bożą i mądrością Bożą.
List do Galatów 2:3
Ale ani Tytus, ze mną Grek będący, (nie był) przymuszony obrzezać (się).
List do Galatów 3:28
Nie ma Judejczyka, ani Hellena; nie ma niewolnika ani wolnego; nie ma mężczyzny i niewiasty; albowiem wszyscy wy jednym jesteście w Pomazańcu Jeszu.
List do Kolosan 3:11
gdzie nie ma Helena ani Judejczyka, obrzezania ani nieobrzezania, cudzoziemca, Scyty, niewolnika, wolnego, ale Pomazańca — wszystkim i we wszystkich.