an
Ewangelia wg św. Łukasza 5:1
Pewnego razu - gdy tłum cisnął się do Niego aby słuchać słowa Bożego, a On stał nad jeziorem Genezaret - 
Ewangelia wg św. Łukasza 5:15
Lecz tym szerzej rozchodziła się Jego sława, a liczne tłumy zbierały się, aby Go słuchać i znaleźć uzdrowienie ze swych niedomagań.
Ewangelia wg św. Łukasza 6:17
 Zszedł z nimi na dół i zatrzymał się na równinie. Był tam duży poczet Jego uczniów i wielkie mnóstwo ludu z całej Judei i Jeruszalem oraz z wybrzeża Tyru i Sydonu; 
Dzieje Apostolskie 21:20
Słysząc to, wielbili Boga, ale powiedzieli mu: «Widzisz, bracie, ile tysięcy Judejczyków uwierzyło, 
trode
2 Księga Królewska 7:17
A król postanowił był onego książęcia, na którego się ręce wspierał, w bramie, którego lud podeptał w bramie, aż umarł, jako mu był powiedział mąż Boży, który o tem mówił, gdy był król przyszedł do niego.
first
1 List do Koryntian 15:3
Albowiem naprzód podałem wam, com też wziął, iż Chrystus umarł za grzechy nasze według Pism;
List św. Jakuba 3:17
 [Ta] zaś [ale] mądrość z góry, najpierw prawdziwie czysta jest, następnie pokojowa, życzliwa, uległa [dająca się przekonać], pełna miłosierdzia [litości] i owocami dobrymi, niewyróżniająca [jednoznaczna, niepodzielna], i bez hipokryzji [nieobłudna, szczera].
Beware
Ewangelia wg św. Mateusza 16:6-12
6
Jeszu rzekł do nich: «Uważajcie i strzeżcie się kwasu faryzeuszów i saduceuszów!»
7
Oni zaś rozprawiali między sobą i mówili: «Nie wzięliśmy chleba».
8
Jeszu, poznawszy to, rzekł: «Ludzie małej wiary czemu zastanawiacie się nad tym, że nie wzięliście chleba?
9
Czy jeszcze nie rozumiecie i nie pamiętacie owych pięciu chlebów na pięć tysięcy, i ile zebraliście koszów? 
10
Ani owych siedmiu chlebów na cztery tysiące, i ileście koszów zebrali? 
11
 Jak to, nie rozumiecie, że nie o chlebie mówiłem wam, lecz: strzeżcie się kwasu faryzeuszów i saduceuszów?»
12
Wówczas zrozumieli, że mówił o wystrzeganiu się nie kwasu chlebowego, lecz nauki faryzeuszów i saduceuszów. 
Ewangelia wg św. Marka 8:15-21
15
Wtedy im przykazał: «Uważajcie, strzeżcie się kwasu faryzeuszów i kwasu Heroda!».
16
Oni zaczęli rozprawiać między sobą o tym, że nie mają chleba.
17
Jeszu zauważył to i rzekł im: «Czemu rozprawiacie o tym, że nie macie chleba? Jeszcze nie pojmujecie i nie rozumiecie, tak otępiały macie umysł?
18
Macie oczy, a nie widzicie; macie uszy, a nie słyszycie? Nie pamiętacie, ile zebraliście koszów pełnych ułomków,
19
kiedy połamałem pięć chlebów dla pięciu tysięcy?» Odpowiedzieli Mu: «Dwanaście».
20
A kiedy połamałem siedem chlebów dla czterech tysięcy, ile zebraliście koszów pełnych ułomków?» Odpowiedzieli: «Siedem».
21
I rzekł im: «Jeszcze nie rozumiecie?»
1 List do Koryntian 5:7
Wyrzućcie więc stary kwas, abyście się stali nowym ciastem, jako że przaśni jesteście. Pomazaniec bowiem został złożony w ofierze jako nasza Pascha. 
1 List do Koryntian 5:8
Tak więc odprawiajmy święto nasze, nie przy użyciu starego kwasu, kwasu złości i przewrotności, lecz - przaśnego chleba czystości i prawdy. 
which
Ewangelia wg św. Łukasza 12:56
 Obłudnicy, umiecie rozpoznawać wygląd ziemi i nieba, a jakże obecnego czasu nie rozpoznajecie? 
Ewangelia wg św. Łukasza 11:44
Biada wam, bo jesteście jak groby niewidoczne, po których ludzie bezwiednie przechodzą». 
Księga Joba 20:5
Iż chwała niepobożnych krótka jest, a wesele obłudnika na mgnienie oka?
Księga Joba 27:8
Co bowiem za nadzieja jest obłudnika, który się w łakomstwie kocha, gdy Bóg wydrze duszę jego.
Księga Joba 36:13
Bo ludzie obłudnego serca obalają na się gniew, a nie wołają, kiedy ich wiąże.
Księga Izajasza 33:14
Zlękli się na Syonie grzesznicy, strach zdjął obłudników mówiących: Któż z nas ostać się może przed ogniem pożerającym? Któż z nas ostać się może przed płomieniem wiecznym?
List św. Jakuba 3:17
 [Ta] zaś [ale] mądrość z góry, najpierw prawdziwie czysta jest, następnie pokojowa, życzliwa, uległa [dająca się przekonać], pełna miłosierdzia [litości] i owocami dobrymi, niewyróżniająca [jednoznaczna, niepodzielna], i bez hipokryzji [nieobłudna, szczera].
1 List św. Piotra 2:1
 Odłożywszy więc wszelką złość i wszelki podstęp, i obłudę, i zawiść, i wszelakie obgadywanie,