7
Każdemu dane jest ujawnienie Tchnienia dla współpracy.
8
Jednemu przez Tchnienie jest dawane słowo mądrości, innemu słowo poznania według tego samego Tchnienia,
9
- drugiemu wiara w tym samym Tchnieniu, innemu zaś dary uzdrowień w jednym Tchnieniu,
10
innemu dzieła mocy, innemu prorokowanie, innemu rozpoznawanie tchnienia, innemu narodowe języki, innemu zaś tłumaczenie języków.
11
- Wszystko zaś sprawia jedno i to samo Tchnienie, udzielając każdemu tak, jak postanowi.
12
Albowiem jako ciało jedno jest, a członków ma wiele, ale wszystkie członki ciała jednego, choć ich wiele jest, są jednym ciałem: tak i Pomazaniec.
13
A [i] bowiem [zaiste] w jednym Tchnieniu [Duchu, Powiewie] my wszyscy w jednym ciele zanurzeni [ochrzczeni], czy to [czyżbyśmy byli] Judejczycy [Żydzi], czy [albo] Helenowie [Grecy], czy [albo] niewolnicy [słudzy], czy [albo] wolni, i wszyscy {w jedno Tchnienie [Ducha]} napojeni [wypiliśmy].
14
Albowiem ciało nie jest jednym członkiem, ale wieloma.
15
Jeśli powiedziałaby noga: Ponieważ nie jestem ręką, nie jestem z tego ciała; czy faktycznie nie jest z tego ciała?
16
A jeśli powiedziałoby ucho: Ponieważ nie jest okiem, nie jestem z tego ciała; czy faktycznie nie jest z tego ciała?
17
Gdyby całe ciało (było) okiem, to co ze słuchem? Gdyby całe (było) słuchem, to co z węchem?
18
Ale teraz Bóg rozmieścił członki, każde jedno w ciele, jak chciał.
19
Gdyby wszystkie były jednym członkiem, co to by było za ciało?
20
Teraz, choć liczne (są) członki, (to) jedno jest ciało.
21
Nie może więc oko powiedzieć ręce: Nie potrzebuję ciebie, albo głowa nogom: Nie potrzebuję was.
22
I owszem daleko bardziej członki, które się wydają być słabsze w ciele, są nieodzowne.
23
A które uważamy (za) niezaszczytne w ciele, te obficiej szacunkiem otaczamy, a niewytworne [nieprzyzwoite] członki nasze obfitszą wytworność [przyzwoitość] mają.
24
Te zaś wytworne (członki) nasze (takiej) potrzeby nie mają. Bóg połączył ciało, słabszym (członkom) nadając większą wartość.
25
Aby nie było rozłamu w ciele, ale żeby członki wzajemne o siebie staranie miały.
26
A jeśli jeden członek cierpi, cierpią z nim wszystkie członki, a jeśli bywa chwalony jeden członek, wspólnie radują się wszystkie członki.
27
Wy zaś jesteście ciałem Pomazańca [Chrystusa} a członkami z osobna.
28
- I tak ustanowił Bóg we wspólnocie powołanych najpierw posłańców, po wtóre proroków, po trzecie nauczycieli, a następnie tych, co mają moce, następnie dary uzdrowień, wspierania, kierowania oraz narodowych języków.
29
Czy wszyscy (są) posłańcami? Czy wszyscy prorokami? Czy wszyscy nauczycielami? Czy wszyscy mocami?